Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

ΚΛΙΣΕ ΤΑΙΝΙΩΝ 1 : ΠΙΟ ΚΛΙΣΕ "ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ"





Ταινίες υπάρχουν λογιών λογιών! Η εξέλιξη του κινηματογράφου διαπιστώνεται εύκολα στα σύγχρονα σενάρια και στις ευφάνταστες σκηνοθεσίες, ενώ ταυτόχρονα η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών έχει διευκολύνει πολύ το έργο των δημιουργών και μας προσφέρει μια ακόμα πιο απολαυστική αίσθηση κατά την προβολή! Παρά τη δημιουργία πιο σύνθετων ταινιών, πάντα υπάρχει μια γενική κατηγοριοποίηση, όπως δράση, θρίλερ, κωμωδία κτλ. Σε κάθε κατηγορία όμως, κάποια κλισέ στιγμιότυπα και ατάκες είναι δεδομένα! Δε μπορείς να φύγεις από αυτά κι ούτε αυτά σε αφήνουν, καθώς για κάποιο λόγο όσο αναμενόμενα κι αν είναι θες να τα δεις μέσα στην ταινία και ενδεχομένως να είναι σε ένα βαθμό τα σωσίβια του δημιουργού να προχωρήσει σεναριακά! Έτσι λοιπόν ξεκινάω μια νέα ενότητα με όλα τα στάνταρ στιγμιότυπα που λίγο πολύ υπάρχει σε κάθε είδος ταινιών. Και φυσικά θα ξεκινήσω με μια αγαπημένη κατηγορία, τα κλασικά θρίλερ!


Κλισέ 1:  Όλα γίνονται εκεί που δεν θα πήγαινε ποτέ κανείς!

Σάπια σπίτια, ολοσκότεινα δωμάτια, δάση και κατοικίες εκατό χιλιάδες χιλιόμετρα μακρυά από τον πολιτισμό! Στα περισσότερα θρίλερ η μισή ή όλη η ταινία πραγματοποιείται σε μέρη που φυσικά βολεύει να σε εγκλωβίσουν! Παρέες νεαρών θα αποφασίσουν πως ήρθε η στιγμή να περάσουν τέλεια, σε ένα σπίτι χωμένο μέσα στο δάσος, που τα σανίδια τρίζουν, τα έπιπλα έχουν πιο πολύ σκόνη κι από οικοδομή και οι περισσότερες παροχές, φως, νερό, τηλέφωνο, είναι κομμένες! Εντάξει δεν πάει το μυαλό σου να σου σκάσει φάντασμα που το πέταξαν όταν ζούσε στο νερό και θέλει να σε εκδικηθεί πνίγοντας σε στη μπανιέρα. Υπάρχουν άλλοι τόσοι λόγοι να μην πας (αρκούδες, πυρκαγιά, τέτανος, τρομοκράτες με καλάσνικοφ)! Αλλά όχι είναι τόσο τέλεια εκεί! Θα πάμε παρέα, θα ανάψουμε το τζάκι, θα τυλιχτούμε με κουβέρτες και ναι! θα πεθάνουμε με τυχαία σειρά. Ονειρεμένες διακοπές! Νόμιζα πως πας κάπου διακοπές όπου θα έχει κάνα μπαράκι να βγεις ή κάνα ταβερνάκι να φας. Δε σκέφτηκαν ότι για κάποιο λόγο η ταμπέλα λέει "Καλώς ήρθατε στην εξωτική Δολοφονιά".


Κλισέ 2: 'Ας χωριστούμε, θα είναι καλύτερα"!

Πόσες και πόσες φορές μείναμε με την απορία όταν οι πρωταγωνιστές αποφασίζουν να χωριστούν τη στιγμή που κορυφώνεται η δράση και η ένταση και να αναλάβουν δράση μόνοι τους! Χωρίς κανένα λόγο, εκεί που όλα είναι σε οριακή κατάσταση, το πιο στρατηγικό και μεγαλόπνοο σχέδιο που έχουν είναι φυσικά να χωριστούν! Μπράβο παιδιά! Έτσι, άνευ λόγου και αιτίας βλέπεις τον καθένα να βαδίζει μόνος του, με 100 κιλά άγχος και στον παραμικρό θόρυβο να φωνάζει τα ονόματα των άλλων! Αφού σκιάζεσαι ακόμα κι αν ακούσεις την ανάσα σου, γιατί χωρίστηκες ανθρωπέ μου? Γιατί δεν έμεινες με έστω άλλον έναν να έχετε καλύτερες πιθανότητες! Πάντα αυτό το γιατί. Και το ακόμα καλύτερο. Χωρίστηκαν που χωρίστηκαν, δε ψάχνουν να βρουν μια διέξοδο αλλά χώνονται όλο και περισσότερο στο κακό!


Κλισέ 3: Ξαφνιάσματα!

Υπάρχουν τα θρίλερ που θα σε κάνουν να σκιαχτείς ψυχολογικά και μόνο στην ιδέα οτι αυτό που βλέπεις μπορεί να σου συμβεί στα αλήθεια και αυτά που πολύ φτηνιάρικα θα προσπαθήσουν απλά να σε πιάσουν στον ύπνο και να σε ξαφνιάσουν. Το πιο κλασικό είναι όταν μετά από ένα μικρό διάστημα απόλυτης ησυχίας, ξαφνικά ακούς ντραμς, πιατίνια και κλαρίνα! Ο ήχος συνήθως συνοδεύεται και από το πέταγμα ενός αντικειμένου, ζώου, χαρτοπετσέτες ή οτι άλλο. Εκεί που έχεις ησυχάσει και ο ηθοποιός πλησιάζει προς ένα μέρος, ξαφνικά ακούγονται ήχοι λες και είσαι πρωί στο Σύνταγμα. Η πιο γελοία εφαρμογή του ξαφνιάσματος είναι όταν κάποιος περιμένει κι έρχεται απότομα να του μιλήσει ο γνωστός του λες και έχει πάθει νευρικό κλονισμό και δεν μπορεί να ελέγξει την ένταση και τη ροή της φωνής του! Στα ξαφνιάσματα να προσθέσω και τα παιδάκια που είναι πλάτη και παίζουν με παιχνίδια κι όταν πλησιάσει η κάμερα γυρίζουν το κεφάλι και ποιος ξέρει τι θα δεις! Α είναι και η φάτσα του δολοφόνου στο καθρεφτάκι του μπάνιου όταν κλείνει...


Κλισέ 4: Η περιέργεια

Τα μισά και περισσότερα γεγονότα συμβαίνουν γιατί απλά κάποιος είναι περίεργος!Φυσικά για κάποιο ιδανικό λόγο, η περιέργεια ξυπνάει όταν θα είναι νύχτα, φώτα δε θα υπάρχουν καθόλου και θα σε έχουν προειδοποιήσει και καμιά 30αρια άλλοι. Επίσης η περιέργεια θα εξελιχθεί σε μέρη που δε μπορείς να φύγεις εύκολα και ενδεχομένως δεν τα έχει ο χάρτης. Και όμως ο πρωταγωνιστής θέλει να ανακαλύψει το τίποτα στο τίποτα. Μια λάμψη σε ένα παράθυρο ή ένα τρίξιμο πίσω από την πόρτα είναι ικανό να του ξυπνήσει τον εξερευνητή μέσα του! Και ενώ όλα τριγύρω φωνάζουν φύγε, αυτός θα συνεχίσει.


Κλισέ 5: Με το πάσο του!

Στις ταινίες με θέμα τους serial killers, κυριαρχεί πάντα ένα πολύ βασικό γεγονός! Το οτι όσο και να τρέξει ο πρωταγωνιστής, όσο μακρυά και να φτάσει, όσο κι αν κρυφτεί, στα επόμενα 2 δευτερόλεπτα ο φονιάς θα τον βρει. Υπάρχει ένας άτυπος σύντομος δρόμος που επιτρέπει σε αυτούς που κυνηγούν τα θύματα να φτάνουν χωρίς να ιδρώνουν εκεί που θέλουν, γρήγορα και άνετα. Κι ενώ βλέπεις τον πρωταγωνιστή να τρέχει να ξεφύγει, πηδώντας γέφυρες, διασχίζοντας δάση και βουτώντας σε καταρράκτη από τον διώκτη του (ο οποίος κατευθύνεται περπατώντας να τονίσω), στο τέλος μόλις γυρίσει την πλάτη θα τον δει πίσω του. Εκεί υπάρχει η άλλη άνεση πάλι οτι δε σκοτώνουν κανένα θύμα αν δε γυρίσει πρώτα να τους δει. Μη χάσουν και τη δόξα του ποιος το έκανε. Γενικά είναι πολύ άνετοι τύποι. Δεν αγχώνονται καθόλου. Περπατάνε χαλαρά, δε λένε πολλές λέξεις, βρίσκουν πάντα τον δρόμο τους και δε κάνουν και θόρυβο! Όλα αυτά βέβαια μόνο με τον πρωταγωνιστή, καθώς χρειάστηκαν 2 λεπτά να εξολοθρεύσουν 10 άτομα, στον ήρωα θα πάρουν το χρόνο τους για τα επόμενα 90 λεπτά καθώς θα τον χτυπήσουν, θα τον φυλακίσουν, θα τον κυνηγήσουν αλλά ποτέ δε θα τον σκοτώσουν! Τουλάχιστον όχι αμέσως!


Κλισέ 6: Στανταράκι κερδίσαμε

Κλασική περίπτωση! Ο πρωταγωνιστής αντιμετωπίζει ένα τέρας ή κάποιον δολοφόνο που του έχει βγάλει την ψυχή να το καταφέρει. Μελέτησε βιβλία, έστησε παγίδες, στη πορεία έχασε και πολλούς φίλους του. Τελικά, μετά από αρκετή προσπάθεια και κυνηγητό βγαίνει νικητής. Και βέβαια όπως πάντα δε χρειάζεται ποτέ να επαληθεύσει ότι όντως εξόντωσε αυτό που τον κυνηγούσε. "Α, έπεσε κάτω. Άρα κέρδισα". Χμ... για να σκεφτώ τι ακολουθεί μετά. Μα ναι! Υπόνοιες ή και σαφές πλάνο ότι ζει ακόμα. Ίσως την άλλη φορά θελήσει να σιγουρευτεί λίγο καλύτερα, πριν γυρίσει σπίτι του λες και ήταν μια καθημερινή ημέρα.


Κλισέ 7: Τα σπάω!

Αναφέρομαι κυρίως στον πρωταγωνιστή αλλά ενίοτε συμβαίνει και σε περισσότερους. Εκεί λοιπόν που τον βλέπεις σε όλη τη ταινία να ουρλιάζει από φόβο, να τρέχει σαν λαγός να κρυφτεί και να ρίχνει μαύρο κλάμα, ο σκηνοθέτης του φωνάζει οτι σε 20 λεπτά τελειώνει η ταινία. Και τι πιο φυσιολογικό. Ο πρωταγωνιστής ξαφνικά γίνεται βαράω και δέρνω. Αποκτάει μια τέλεια αυτοπεποίθηση, φτιάχνει μια αρμαθιά όπλα και φυλαχτά και κοιτάει τον κίνδυνο στα μάτια λες κι είναι το επάγγελμά του. Γίνεται πολεμική μηχανή που ξέρει καράτε και έχει τέλειο σημάδι! Και εκεί σκέφτεσαι, τι άλλαξε και την είδε αλλιώς τώρα.


Κλισέ 8: Τίποτα δεν δουλεύει!

Τι κι αν πήρες το πιο καλό σπορ αυτοκίνητο μαζί σου, τι κι αν κουβαλάς το ακριβότερο κινητό τελευταίας τεχνολογίας που πιάνει σήμα και στο φεγγάρι, τι κι αν έχεις ένα λαπ τοπ με ίντερνετ που δε χάνει το δίκτυο ποτέ... την ώρα που κάποιο από αυτά θα χρειαστείς δε θα δουλέψει ποτέ! Ξαφνικά τα δίκτυα πεθαίνουν, οι οθόνες δεν ανοίγουν και το ντεπόζιτο είναι άδειο λες κι ήταν τρύπιο. Ρημάδι αμάξι, έκανε που έκανε προσπάθεια το θύμα να βρει τα κλειδιά κι ας τα άφησε σε προφανές σημείο χθες, ξαφνικά είπες να μην πάρεις μπρος και να αφήσεις το δολοφόνο να κάνει τη δουλειά του χαλαρά! Ίσως για αυτό τελικά είχε τόσα χρόνια εγγύηση. Κι εσύ κινητό, τι θα έλεγες να μπορέσεις να κάνεις έστω και μια κλήση έκτακτου ανάγκης?? Α,ναι ξέχασα. Θα το κάνεις αφού σωθεί ο πρωταγωνιστής! Το λέει καθαρά στο συμβόλαιο της εταιρίας!


Κλισέ 9: Οι αβοήθητοι κομπάρσοι!

Με μαθηματική ακρίβεια οι δευτεραγωνιστές της ταινίες δε πρόκειται να αντισταθούν ποτέ. Περιμένουν καρτερικά και αβοήθητοι την ώρα που θα έρθει ο δολοφόνος και θα τους καθαρίσει. Ε μα, εντάξει. Όταν κάποιος φτάνει στο τέλος του, αναμένεις τουλάχιστον να μοιράσει καμιά μπουνιά και όχι να περιμένει να προσγειωθεί το πριόνι πάνω του καθώς αυτός ουρλιάζει. Αλλά είναι σαφές ότι δε πρέπει να αποτραβηχτεί η δόξα από τον πρωταγωνιστή, ο οποίος είναι ο μόνος που θα κάνει το προφανές!



Κλισέ 10: Γκαβομάρα!

1 στους 3 ήρωες τουλάχιστον, είναι σίγουρο οτι θα σκοντάψει την ώρα κάποιου κυνηγητού! Είτε δεν έδεσε τα κορδόνια του, είτε σκόνταψε σε κάποιο κλαδί ή σε κάποιο σανίδι, το πέσιμο είναι στάνταρ! Πλειοψηφικά αυτό το παθαίνουν γυναίκες θύματα με αποτέλεσμα να κάνει τον ευαίσθητο πρωταγωνιστή να γυρίσει να βοηθήσει και έτσι να μεγαλώσει η ένταση. Παράδοξο είναι οτι το απλό πέσιμο πχ από μια πετρούλα, δημιουργεί ένα εγκλωβισμό λες και πιάστηκε το πόδι σε αρκουδοπαγίδα και δε μπορεί να βγει! Και σε όλο αυτό έρχεται να προστεθεί το οτι δε θα προσπαθήσει μετά να σηκωθεί και να τρέξει αλλά θα συνεχίσει σερνόμενη σαν κροκόδειλος.


Κλισέ 11: Ο γνώστης!

Πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα δώσει πολλές λεπτομέρειες στον πρωταγωνιστή για αυτό που αντιμετωπίζει και θα βρεθεί την κατάλληλη στιγμή! Το ερώτημα είναι πως ξέρει τόσα πολλά και ακόμα ζει και επιπλέον, αν ξέρει τόσα πολλά γιατί δεν προσπάθησε ποτέ να το τελειώσει αυτός, παρά κουρνιάζει σε μια ξύλινη παράγκα και ειδοποιεί όποιον βλέπει! Συνταξιούχος συμβουλάτορας!





Κλισέ 12: Ποτέ δεν σε πιστεύουν!

Η αμφισβήτηση είναι στο αίμα των ανθρώπων! Λογικό να μη πιστέψουν ποτέ οτι είδες ένα φάντασμα στη σοφίτα. Πόσο μάλλον αν είσαι ένα 6χρονο παιδάκι, ελαφρώς αντικοινωνικό και με ζωηρή φαντασία! Ο φανταστικός φίλος που προσπαθείς να περιγράψεις δεν είναι και τόσο φανταστικός και μάλλον δεν είναι και τόσο φίλος. Εν τούτοις το καλύτερο που θα καταφέρουν να πουν οι γονείς είναι "καλά, καλά πήγαινε για ύπνο τώρα!". Πόσο θα εύχονταν όμως στα επόμενα 10 λεπτά να το ψάχνανε λίγο παραπάνω!



Κλισέ 13: Αν ζευγαρώσεις, τελείωσες!

Είναι παράδοση πια! Όταν ένας άντρας και μια γυναίκα έρθουν πιο κοντά σε ένα θρίλερ, μετράνε αντίστροφα τον χαμό τους. Ο ματάκιας δολοφόνος θα καραδοκεί κάπου εκεί, κρυμμένος σε ένα θάμνο ή στη σκεπή του αυτοκινήτου. Κι ενώ το ζευγάρι θα διαλέξει το πιο απομονωμένο μέρος να ξεμοναχιαστεί συνάμα ο άντρας θα αγνοήσει κάθε ανησυχία της κοπέλας για κάτι που είδε ή άκουσε εκεί κοντά! Τα παρακάτω είναι γνωστά! Φωνές και μετά λιγότερες φωνές...




Κλισέ 14: Αποτυχημένες ενισχύσεις!

Βοήθεια 2 ταχυτήτων και αναφέρομαι κυρίως στους αστυνομικούς! Εκεί λοιπόν που έχεις δει μια αστυνομική σειρά και σε έχει πείσει πως με την παραμικρή υποψία, είναι ικανοί να αναλύσουν τα σωματίδια από τη χθεσινή ανάσα του ενόχου ή να πάρουν αποτύπωμα από την ψυχή του θύματος πριν μπει στο δωμάτιο, έρχονται οι αστυνομικοί των θρίλερ και τα ανατρέπουν. Καλώντας το θύμα στο τμήμα αφού του κάνουν χιλιάδες ερωτήσεις όσο εκείνο κυνηγιέται, στο τέλος θα στείλουν έναν, ναι έναν αστυνομικό να δει τι συμβαίνει και μάλιστα αυτόν που για λίγο το IQ του δεν έπιασε μηδέν στα τεστ. Φυσικά αφού τον εξολοθρεύσουν, οι υπόλοιπες δυνάμεις θα φανερωθούν βαριά οπλισμένες στο τέλος όπου όλα θα έχουν πάρει αίσια τροπή, να σκεπάσουν με κουβέρτες όσους επέζησαν.


Κλισέ 15: Ο άφθαρτος!

Τέλος, έχουμε τον άφθαρτο δολοφόνο. Θα υπάρξουν αρκετές σκηνές στις οποίες θα φάει σφαίρες, θα του σπάσουν πάνω του καρεκλοπόδαρα και πόρτες ίσως τον πετάξουν κι από κανένα μπαλκόνι. Φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν θα τον επηρεάσει! Ατσαλάκωτος θα συνεχίσει και μάλιστα δε θα βγάλει ούτε κιχ. Δε με νοιάζει αν κυριεύτηκε από κάποιο πανίσχυρο πνεύμα ή στη φυλακή γυμναζόταν και σήκωνε για βάρη το κελί του, οφείλει σε ένα έστω χτύπημα τουλάχιστον να πονέσει! Ας σεβαστεί τη προσπάθεια του πρωταγωνιστή να επιβιώσει!



Ευπρόσδεκτη κάθε συμπλήρωση σε όσα ξέχασα που σίγουρα θα είναι αρκετά να φτιάξουν και 2ο μέρος! Καλές προβολές!


By Stam


Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Χρυσόστομος Τσουρέκιας 2

Για άλλη μια φορά ο Τσουρέκιας δεν αφήνει κανέναν ήσυχο γιατί απλά, τον πνίγει το δίκαιο!

Μην τα θέλουμε όλα στο πιάτο!
Ξηγημένα πράγματα!
Παράλληλες χρήσιμες δραστηριότητες!

~Χρ.Τσουρέκιας~


Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ?!





Κάθε χρόνο πολλά παιδιά περιμένουν τις μέρες που θα βγουν να πουν τα κάλαντα στον κόσμο, προκειμένου να δώσουν ένα τόνο χαράς στα πλαίσια των ημερών, αλλά και να μπορέσουν να βγάλουν ένα χαρτζιλίκι να πάρουν κάνα παιχνιδάκι ή κάνα κούτσουρο για τη σόμπα. Τα πράγματα φυσικά δεν είναι πάντα ρόδινα! Πίσω από κάθε πιθανή πόρτα υπάρχει και μια άλλη προσωπικότητα. Τις παραθέτω όπως τις θυμάμαι και εγώ από τότε που έβγαινα για κάλαντα μες την πόλη.

Ο "καλοσυνάτος": Ο καλοσυνάτος ήταν η περίπτωση που θέλαμε όλοι να μας τύχει! Είναι σε αναμονή για τα παιδιά που θα έρθουν να τα πουν, έχει ετοιμάσει 2 μέρες πριν τα ψιλά του σε ένα βαζάκι, σε ισόποσα ποσά για να μην κακοκαρδίσει κανένα παιδί, και δεν έχει πρόβλημα να ανοίγει την πόρτα μέχρι το βράδυ! Είναι πάντα ευγενικός, καμιά φορά φωνάζει κι όλη την οικογένεια στη πόρτα λες και πάνε στην όπερα κι ίσως προσφέρει και κάνα μελομακάρονο!
Ο "τσιγκούνης": Ο τσιγκούνης είναι και μεγάλος ψυχοβγάλτης! Δεν του αρκεί να πεις το στάνταρ κομμάτι των καλάντων. Θέλει όλο το τραγούδι μέχρι και τον πιο κρυφό στίχο που είναι καταγεγραμμένος στα υπόγεια του Βατικανού, χωρίς να κάνεις λάθος και παύσεις για να σου δώσει ότι πιάσει η φόδρα της τσέπης του. Μάλιστα το ζητάει και με καλά ευγενικό ύφος "το παρακάτω παιδιά δε το έχετε μάθει?", και καλά για εσάς πιο πολύ να το ξέρετε! Είναι ο λόγος που η μια τσέπη είναι τεράστια και κουδουνάει σαν τρένο. Σε γεμίζει ψιλά και φραγκοδίφραγκα και δεν είναι απίθανο να βρεις και κάνα κουμπί στην χούφτα. Συντονίζει το χέρι του όταν πληρώνει με το κλείσιμο της πόρτας για να μην επηρεαστεί από τις αντιδράσεις. Ασύμφορος και σπατάλη χρόνου! Ο χρόνος είναι χρήμα αλλά απροσδιορίστου ποσού.


Ο "κόφτης": Ο κόφτης σε γενικές γραμμές σου ανοίγει, αλλά ποτέ δε θα σε αφήσει να ολοκληρώσεις το τραγούδι. Είτε βαριέται είτε έχει δουλειές θα σε κόψει γρήγορα. Μόλις ξεκινήσεις "Αρχιμηνιά κι αρχιχρ.." μπαπ, τέλος! Πάρτε το κέρμα και του χρόνου παιδιά! Το καλό είναι ότι πληρώνει καλά και από τη βαρεμάρα μπορεί να δώσει και κάνα χαρτονόμισμα. Άμα μάλιστα έχει αντιληφθεί οτι υπάρχουν καλαντόπαιδα στην πολυκατοικία, είναι έτοιμος με το κέρμα στο χέρι, να ανοίξει να το δώσει και τέλος. Παίζει να μη προλάβεις ούτε κουδούνι να χτυπήσεις.

Ο "βιαστικός": Η καλύτερη κατηγορία. Είναι αυτός που βγαίνει από το σπίτι την ώρα που πας να πεις τα κάλαντα και πρέπει να φύγει ή δε θέλει να ξυπνήσεις κάποιον από μέσα. Ψιθυριστά σου λέει να μη χτυπήσεις κουδούνι και σου δίνει ένα καλό πουρμπουάρ για αυτό και σου εύχεται και του χρόνου. Από τη βιασύνη καμιά φορά δε ξέρει και τι σου δίνει, οπότε η συγκομιδή είναι καλή! Ο κώδικας των καλάντων, λέει να το σεβαστείς και να πας σε άλλο διαμέρισμα...αλλά πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις.

Ο "γρουσούζης": Ο γρουσούζης είναι η χειρότερη κατηγορία (προφανώς). Είναι αυτός που όταν χτυπήσεις κουδούνι είτε θα κάνει απόλυτη ησυχία να μοιάζει οτι λείπει, ενώ ακούς το ράδιο από μέσα ή θα φωνάξει από μέσα τη γνωστή πεταμένη ατάκα "μας τα'πανε"! Τι μας τα'πανε ανθρωπέ μου, συνέντευξη για δουλειά κάνεις? Άντε άνοιξε στα παιδιά και δώσε στους ένα δεκαρικάκι. Μερικοί μάλιστα το φωνάζουν και στο θυροτηλέφωνο "μας τα είπανε παιδιά, πηγαίνετε αλλού"! Νομίζω πως μια πολυκατοικία 7 ορόφων μπορεί να κοιμάται ήσυχα που έδιωξες τα μικρά                                         καθάρματα με τα τριγωνάκια! 

Ο "κουβαρντάς-να'ταν έτσι ο γιος μου": Πολύ γαλαντόμα προσωπικότητα! Ανοίγει την πόρτα και χαίρεται με αυτό που βλέπει. Κατευθείαν φωνάζει το παιδί του να δει τα παιδιά που τραγουδάνε, ενώ το δικό του λιώνει στο PC. Μόλις τελειώσει το τραγούδι σκάει μια χούφτα κέρματα ή 2 καλά χαρτονομίσματα δείχνοντας πως τέτοιες προσπάθειες ανταμείβονται σωστά! Συνήθως με το κλείσιμο της πόρτας ακολουθεί και μια ηχώ από μέσα "τα είδες Κωστάκη, τα άλλα παιδιά πάνε για κάλαντα! Μείνε να παίζεις εσύ" και καπάκι η μάνα που υπερασπίζεται το παιδί!

Ο "αναπολιάρης": Ο αναπολίαρης είναι αυτός που την ώρα των καλάντων περνάει όλη η ζωή από μπροστά του και θυμάται πως έλεγε εκείνος τα κάλαντα μικρός. Μιλάει πάνω στο τραγούδι και παραλληλίζει κάθε στιγμή και στίχο με κάτι δικό του. Μόλις τελειώσει και λίγο πριν σε πληρώσει σου αρχίζει μια ιστορία μισής ώρας, κρατώντας το κέρμα βασανιστικά για το πότε θα το πάρεις! Ενδεχομένως αυτά που λέει υπό άλλες συνθήκες να είχαν ενδιαφέρων, αλλά η μέρα είναι μικ΄ρη και τα έσοδα λίγα προς το παρών!



Ο "τσαντίλας": Τέλος είναι ο τσαντίλας. Ο άνθρωπος που την ώρα που χτυπάς το κουδούνι ασχολείται με κάτι που του έχει βγάλει το λάδι, φτιάχνει καμιά μπρίζα, σηκώνει έπιπλα κτλ και έχει τιγκάρει οργή! Έχει άπειρα νεύρα αλλά παράλληλα θέλει να μείνει στο κλίμα των ημερών και να μην αποπάρει τα παιδιά. Ξεκινάει με ένα ηχηρό "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Γ... ΤΟ ΣΤΑΝΙΟ??" πίσω από την πόρτα. Στη συνέχεια στην ερώτηση "να τα πούμε?" απαντάει με το βροντερά κοφτό "ΝΑΙ!" κάνοντας υπεράνθρωπη προσπάθεια να γελάσει και ολοκληρώνει με ένα υψηλής έντασης "ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!" και μπαμ κλείνει πόρτα. Δεν είναι κακός, απλά τον πετυχαίνεις σε κακή στιγμή. Κάποιες φορές συνεχίζει λίγο τη δουλειά που έκανε μέχρι να τελειώσει το τραγούδι. Οπότε ακούς τριγωνάκια και σφυριές ή πριονιές σε έπιπλα.

Ευχαριστώ πολύ την φίλη μου Κατερίνα για την ιδέα του άρθρου! Καλη χρονιά σε όλους και δώστε στα παιδιά λίγη χαρά αν δε κοιμάστε κι ακούσετε κάνα κουδούνι!




By Stam



Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

ΗΡΩΙΚΑ ΞΥΠΝΗΜΑΤΑ!




Οι σημερινοί ρυθμοί είναι έντονοι! Το ξέρουμε αυτό και δε μπορεί κανείς να πει το αντίθετο. Τρέχουμε να τα προλάβουμε όλα. Οι 24 ώρες μοιάζουν με δείγμα αναψυκτικού που μοιράζουν στον δρόμο. Που θέλω να καταλήξω με αυτό. Μα φυσικά το πόσο κουρασμένοι είμαστε! Τι να αντέξει κι αυτός ο οργανισμός! Κάνει υπερωρίες ζωής! Και προκειμένου να τα προλάβουμε όλα, αλλά να αφιερώσουμε και λίγο χρόνο στον εαυτό μας τι "σοφό" κάνουμε? Κόβουμε ώρες από τον ύπνο. Έτσι λοιπόν έρχεται η μέρα, που τα αποθέματα ενέργειας έχουν εξαντληθεί, τα βλέφαρα ζυγίζουν όσο μια νταλίκα, το κεφάλι χορεύει ροκ, και είσαι έτοιμος να σωριαστείς και με το σπρώξιμο μιας μύγας!

Στα χρονικά είναι αμέτρητες οι φορές που προσπαθήσαμε να μείνουμε ξύπνιοι! Από το σχολείο, και το Πανεπιστήμιο μέχρι την δουλειά μας ή σε μια απλή συνεύρεση! Εκεί που νομίζεις ότι όλα είναι οκ, ξαφνικά θολούρα παντού, ο ήχος χάνεται και η εικόνα που είχες αντικαθίσταται με ένα κοντινό ζουμ στο τραπέζι! Πόσο εκνευριστικό είναι αλήθεια να θες να μείνεις ξύπνιος και να μη μπορείς! Λες και σου κλείνουν τον διακόπτη! Κατά καιρούς λοιπόν χρησιμοποιήθηκαν ποικίλες τακτικές να κρατηθούμε ξύπνιοι και να παραμείνουμε ατσαλάκωτοι στα μάτια των άλλων! Έτσι έχουν καταγραφεί οι εξής:


Η "αποτρίχωση": Παλιά, καλή, δοκιμασμένη συνταγή! Με το που έρθει η πρώτη υπνηλία αρχίζει και το τράβηγμα στις τρίχες του χεριού! Αρχικά είναι χαλαρό, νομίζεις ότι αρκεί για να ξυπνήσεις, μέχρι να καταλάβεις ότι αν δε μαζέψεις μια περούκα στο γραφείο δε θα ξυπνήσεις ποτέ! Το δύσκολο είναι να μείνει σε αφύπνιση το χέρι που τραβάει! Είναι ο τελευταίος στρατιώτης στο ανάχωμα! Μαζί με αυτό πέφτει και το οχυρό και τότε όνειρα γλυκά!



Ο "χορός": Συνήθως δεν πετυχαίνει, αλλά η απόπειρα γίνεται. Η περίπτωση αυτή εφαρμόζεται όταν καθόμαστε σε κάποιο γραφείο που δε φαίνονται τα πόδια. Ενώ το υπόλοιπο σώμα φαίνεται ακίνητο, από κάτω γίνεται πανηγύρι. Τα πόδια κουνιούνται λες και πατάνε σταφύλια ή σαν να χορεύουν νησιώτικα! Όσο πιο μεγάλη η νύστα τόσο πιο έντονη η κίνηση! Αν υπήρχε ραπτομηχανή εκεί κοντά θα ράβονταν σεντόνια με τόσο πάτημα. Το πρόβλημα είναι ότι κάποια στιγμή η νύστα κυριαρχεί και η κίνηση γίνεται μηχανικά και ανεξέλεγκτα, με συνέπεια να κοπανιούνται έπιπλα και τρίζουν οι σόλες, κάνοντάς σε να γίνεσαι ενοχλητικός και να βλέπουν ότι κοιμάσαι!


Οι "μώλωπες": Η απελπισμένη προσπάθεια να μείνεις ξύπνιος απαιτεί δραστικά μέτρα! Οπότε τι κάνεις? Κοπανιέσαι! Χτυπιέσαι στα μπούτια, στα μπράτσα και στα μάγουλα με ένα διακριτικό αθόρυβο τρόπο ώστε να ενεργοποιηθείς από τον πόνο! Η μέθοδος αυτή έχει λίγο μοναξιά, καθώς σε περνάνε για τρελό ή αλκοολικό και δε σε πλησιάζει κανείς κοντά!




Ο "λίγος ύπνος": Δίκοπο μαχαίρι μέθοδος και για πολύ έμπειρους! Εδώ επικρατεί η λογική ότι αν κλείσω λίγο τα μάτια μου θα ξυπνήσω μετά, σαν να έκανα έναν μικρό ύπνο! Στη περίπτωση αυτή κάνεις ότι τρίβεις μια ώρα τα μάτια σου λες και μπήκαν χαλίκια μέσα ή πιάνεις το μέτωπό σου σαν να σκέφτεσαι ενώ είναι σαν να έπαθες εγκεφαλικό ή απλά κοιτάς χαμηλά! Είναι πολύ πιθανό όμως στα επόμενα 3 δευτερόλεπτα να ακουστεί ροχαλητό ή να σηκωθείς με καρούμπαλο που έσκασε το κεφάλι σου στο γραφείο! Λίγοι τα βάλανε με την νύστα και κερδίσανε!


Ο "αντιπερισπασμός": Ύπουλο κόλπο και καλό. Εδώ γίνεται μια προσπάθεια να ξεγελαστεί το γλάρωμα με άσχετες ενέργειες! Σε αυτές μπορεί να είναι από το να παρατηρείς τι γράφει ένα στυλό πάνω μέχρι τι αυλάκια σχηματίζει το δακτυλικό σου αποτύπωμα. Πολλές φορές καταφεύγουμε και στην γραφή, όπου σημειώνουμε είτε σχετικά με την περίσταση που βρισκόμαστε θέματα είτε ποια τραγούδια να θυμηθώ να ψάξω ποιος τα λέει. Εκεί βέβαια μπορεί να ξεκινήσεις να γράφεις κανονικά αλλά κάποια στιγμή να σε κυριεύσει πάλι ο λήθαργος και να αρχίσεις να σχεδιάζεις ένα τεράστιο ιερογλυφικό μακαρόνι στο χαρτί σου!





Οι "ανάσες": Αυτό συνήθως είναι υποσυνείδητη αντίδραση αλλά καμιά φορά την κρατάμε ενσυνείδητα και παραπάνω. Μόλις συνέλθουμε από την πρώτη επίθεση ύπνου αρχίζουμε και αναπνέουμε βαθιά και γρήγορα σαν τρελοί! Ενδεχομένως είναι αποτελεσματικό αφού οξυγονώνεται ο εγκέφαλος! Εκεί όμως δεν θέλει και υπερβολή γιατί καταλήγεις να ακούγεσαι σαν δύτης στον βυθό και παίζει να καλέσουν και ασθενοφόρο αν νομίζουν ότι σε έπιασε άσθμα!






Ο "συνθέτης": Τέλος είναι η στιγμή που ξυπνάει ο συνθέτης μέσα μας! Η μουσική θα μας σώσει. Ξεκινάμε και φέρνουμε όλα τα ρυθμικά τραγούδια στο μυαλό μας, τα δακτυλά μας γίνονται μπακέτες και το γραφείο ντράμς, τα γόνατα τουμπερλέκι κι αρχίζουμε να αναπαράγουμε τα τραγούδια με ήχους από ανάσες ή με τα χείλια μας, σαν να μας τρέχει το σάλιο μετά από λύσσα. Ενδεχομένως η επιτυχία είναι πιθανή, αρκέι να υπάρχει συναίσθηση της έντασης και να μη νομίζουμε οτι είμαστε στα Mtv live.


Η μάχη είναι άνιση! Ας το παραδεχτούμε! Και με νερό στα μούτρα και με ένα κατρούτσο καφέ, πάλι οι πιθανότητες να χάσουμε είναι μεγάλες! Για αυτό θα επανέλθω με τακτικές κρυφού ύπνου! Πρακτικό κι ωφέλιμο! Ως τότε, ξυπνάτε! Μας βλέπουν!


By Stam



Like us Αραχτα!