Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ! ΑΥΞΗΘΗΚΕ!?



Bicycle, bicyclette, bicicletta, cykel ή απλά ποδήλατο!! Έχει δυο ροδες, ένα τιμόνι, αλυσίδα και πετάλια. Μπορεί να έχει ταχύτητες, φωτάκια, κουδουνάκι, καλαθάκι, να είναι μεγάλο, μικρά, κοριτσίστικο, παιδικό, τυπικό ή αγωνιστικό. Σε κάθε περίπτωση  χρειάζεται απλά... έναν αναβατη!

Λίγα λόγια για αυτό το υπέροχο μέσο….

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρονολογία στην οποία να αποδίδεται η εφεύρεση του ποδηλάτου, επομένως ούτε συγκεριμένος εφευρέτης αυτού. Μία  κατασκευή, που από πολλούς θεωρείται ο πρόγονος του ποδηλάτου, ήταν η draisienne το 1817 και  αποτελεί γαλλική απόδοση του ονόματος του κατασκευαστή της. Μη διαθέτοντας πετάλια, ο αναβάτης την έθετε σε κίνηση σπρώχνοντας με τα πόδια του προς τα πίσω. Η κατασκευή αυτη έγινε γνωστή και ως hobby-horse αντανακλώντας την πεποίθηση των οπαδών της ότι θα αντικαθιστούσε το βασικό μεταφορικό μέσο του 19ου αιώνα, το άλογο.

Το 1839, σχεδιάζεται η velocipede. Η οποία βελτιώνεται εισάγοντας τη χρήση των πεταλιών, συνδεδεμένων με ράβδους με τον οπίσθιο τροχό. Με αυτό τον τρόπο, ο αναβάτης δεν ήταν πλέον αναγκασμένος να φέρνει τα πόδια του σε επαφή με το έδαφος, κάτι που περιόριζε σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος. Είκοσι χρόνια αργότερα, το 1860, ο Γάλλος  Πιέρ Μισώ  αλλάζει το σχέδιο της velocipede, συνδέοντας τα πετάλια απευθείας με τον μπροστινό τροχό. Αργότερα, ο Μισώ θα εισάγει επίσης τη χρήση συμπαγούς καουτσούκ στους τροχούς, δείχνοντας ουσιαστικά το δρόμο προς τα γνωστά στις μέρες μας λάστιχα. Το 1870 οι Βρετανοί Τζέιμς Στάρλεϋ και Γουίλλιαμ Χίλμαν σχεδιάζουν ένα ποδήλατο με αρκετά μεγαλύτερο μπροστινό τροχό. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν την εκπληκτική, για την εποχή, ταχύτητα των 24 χλμ/ώρα.

Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885, ενώ το 1890, τη χρονιά ίδρυσης της Διεθνούς Ποδηλατικής Ομοσπονδίας, έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες στο πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας (το μετέπειτα γήπεδο Γεώργιος Καραϊσκάκης). Στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορες βιομηχανίες κατασκευής ποδηλάτων, εκ τον όποιον η Ideal Bikes είναι η μεγαλύτερη.

Επιστροφή στο σήμερα… (come back please!!)


Το ποδήλατο επέστρεψε!! Είναι γεγονός, ωστόσο στο κείμενο που ακολουθεί δεν θα αντιμετωπίσω το ποδήλατο ψυχρά, σαν μέσο μετακίνησης αλλά θα το προσεγγίσω με μια σκοπιά πιο εναλλακτική….let’s see!!


Όλοι έχουμε τύχει, είτε  περπατώντας στο δρόμο είτε οδηγώντας να δούμε μια λαοθάλασσα από ποδηλάτες, κυρίως βραδινές ώρες του ΠαρασκευοΣαββατοΚυριακου. Είναι δεδομένο πλέον ότι πηγαίνοντας για καφέ στο Θησείο τη παρασκευή το βράδυ θα συναντήσουμε στην πλατεία ασωμάτων, αριστερά του σταθμού του ηλεκτρικού πολύ κόσμο πάνω σε ποδήλατα. Μια μεγάλη παρέα έτοιμη να κάνει άλλη μια διαδρομή μέσα από μεγάλους και μικρούς δρόμους  της Αθήνας αλλά και του ευρύτερου λεκανοπεδίου της Αττικής! Από το περιστέρι μέχρι τη Βουλιαγμένη και από τον Πειραιά μέχρι τα βόρεια προάστια μια τεραστία παρέα βολτάρει δίνοντας ζωή στη πόλη.

Σε τόσο δύσκολες για πολλούς λόγους εποχές και ενώ η κρίση μας έχει επηρεάσει σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας, όλοι έχουμε ανάγκη να ξεφύγουμε έστω και για λίγο. Να αποφορτιστούμε και να ξεχαστούμε από ότι μας απασχολεί 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα (λογαριασμοί, δάνεια, έκτακτες εισφορές, ανεργία, τροικες, ΔΝΤ  και πολλά άλλα… λέω εγώ τώρα). Έτσι λοιπόν κάποιοι προτιμούν από το να μείνουν μπροστά στη τηλεόραση (που δεν έχει και τίποτα της προκοπής, κακά τα ψέματα!) ή από το να πάνε για ένα καφέ στον οποίο μετά από λίγο ο καθένας θα παίζει με το κινητό του και δεν θα υπάρχει αντικείμενο συζήτησης, να πάνε μια βόλτα με το ποδήλατο τους! Και φυσικά, όχι μόνοι τους!


Δεν θέλει και πολύ!!! Αν είσαι δραστήριος, (μη τεμπέλης βασικά), παλιότερα είχες δραστηριότητες αλλά τώρα που δουλεύεις 12 ώρες τη μέρα, τι κάνεις;; Θες να εκμεταλλευτείς λίγες ώρες μέσα στο πολυπόθητο Σ/Κ σου για να διασκεδάσεις να εκτονωθείς, να κοινωνικοποιηθείς και να γυμναστείς, χωρίς να ξεφραγκιαστείς αλλά ούτε και να μιζεριάσεις μέσα στο σπίτι ! Η ανάγκη για την κάλυψη αυτών των αναγκών οδήγησαν πολλούς απλούς καθημερινούς ανθρώπους στο να οργανωθούν και συστηματικά να επιδίδονται στο αγαπημένο τους hobby, τη ποδηλασία. Όποια ηλικία και να έχουν και σε οποιαδήποτε φυσική κατάσταση και να βρίσκονται ξέρουν ότι εκεί έξω υπάρχουν και άλλοι συμπολίτες τους με τις ίδιες ανάγκες και την ίδια λαχτάρα να κάνουν πετάλ.

Αν και η νοοτροπία του Έλληνα οδηγού δεν είναι αρκετά εξοικειωμένη ακόμα για να υποδεχτεί στους ελληνικούς δρόμους – καρμανιόλες το κατά τα άλλα παλιότερο μέσο μετακίνησης, το ποδήλατο, φαίνεται πως η οργανωμένη προσπάθεια όλων αυτών που  βολτάρουν πάνω σε 2 ρόδες είναι εδώ για να καθιερώσει ξανά αυτό το μέσο στους ελληνικούς δρόμους.


By Tanasius_D


1 σχόλια:

Leontis είπε...

entaxei to exoun xesei to thema oi podilates!!eipame na xrisimopoihsoume to podhlato gia oikonomia kai gia meiwsh ths kukloforiakhs sumforhshs kai den exei ginei tipota apo auta ta 2..

Δημοσίευση σχολίου

Like us Αραχτα!